Αναζήτηση

Η Ομάδα Δικαιωμάτων του Παιδιού για τη Νεανική Παραβατικότητα

-η Ομάδα Δικαιωμάτων του 'Χαμόγελου του Παιδιού' συζητά και προτείνει λύσεις σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των ημερών.


Δυστυχώς, καθημερινά ερχόμαστε σε επαφή με παραβατικές συμπεριφορές που εκδηλώνονται από ανήλικα άτομα ενάντια στην κοινωνία, το κράτος, την οικογένεια και των συνομηλίκων τους. Ακολουθούν οι προτάσεις που συζητήσαμε για την πρόληψη και την επίλυση του προβλήματος της παιδικής παραβατικότητας ως Ομάδα Δικαιωμάτων του Χαμόγελου του Παιδιού.



Επί παραδείγματι, πολλές φορές αποκτούν βίαιη συμπεριφορά, υποτιμώντας συμμαθητές και καθηγητές, χρησιμοποιώντας υβριστική φρασεολογία, σωματικές επιθέσεις και καταστρέφοντας πληθώρα υλικών αγαθών. Άλλες φορές εκβιάζουν μικρότερα παιδιά απαιτώντας χρηματικά ποσά ή ακόμα και προσκαλώντας τα στην παραβατική τους κλίκα. Το παραπάνω φαινόμενο έχει δεχθεί ραγδαία αύξηση τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να προκαλεί έντονη ανησυχία για την συνέχεια, γεννώντας το ερώτημα ‘πώς μπορεί να αποφευχθεί η επιδείνωσή του’.


Χωρίς τίποτα να είναι απόλυτο, καθώς κάθε άτομο διαφέρει από τα υπόλοιπα, υπάρχουν κάποιες πιθανές λύσεις όσον αφορά την πρόληψη και την αντιμετώπιση της παραβατικότητας των ανηλίκων.


Αρχικά, σημαντικό θα ήταν να διεξάγονται σεμινάρια στα οποία έφηβοι μαθητές θα παρουσιάζουν το φαινόμενο της παραβατικότητας σε άτομα της ηλικίας τους καθώς και σε γονείς και κηδεμόνες, με στόχο την πρόληψη του παραπάνω φαινομένου.


Έπειτα, καθώς κοινό χαρακτηριστικό των παραβατικών παιδιών αποτελεί η δυσκολία έκφρασης συναισθημάτων με ομαλό τρόπο, χρήσιμη θα ήταν η διάθεση χρόνου και χώρων εκτόνωσης και η επαφή με τον αθλητισμό και της τέχνες.


Επιπλέον, σημαντικό θα είναι να διευκολύνεται η πρόσβαση των παιδιών σε ψυχοθεραπευτικές διαδικασίες καθώς και η ενημέρωση για ομάδες δικαιωμάτων που θα τους δώσουν την ευκαιρία να εκφραστούν και να συμμετέχουν ενεργά σε θέματα που τα απασχολούν, απαντώντας στην απόλυτη απαξίωση του συστήματος, που οδηγεί στην έντονη επιθυμία για σθεναρή αντίσταση.


Επιπροσθέτως, ιδιαίτερα αποτελεσματική θα ήταν η εκπαίδευση όλων των παιδιών για την αναγνώριση των συναισθημάτων τους και κατ’ επέκταση την απόκτηση βασικής για όλους ικανότητας- της ενσυναίσθησης.


Τέλος, θα ήταν καλό να επικεντρωθούμε στην ομαλή ένταξη όλων των παιδιών σε ομάδες κατά την σχολική διαδικασία, και όχι μόνο, ώστε να δημιουργηθεί ένα θετικό κλίμα ομαδικότητας και ορθής επικοινωνίας όσο αυτό είναι δυνατόν.


Το θέμα είναι σύνθετο και η αντιμετώπιση του ακόμα ποιό ιδιαίτερη, ωστόσο ένα πλήρες πλάνο θα μπορούσε να συμβάλει θετικά...

283 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων